Dubbelmoral

Päls är ju något som många har olika åsikter om, vissa säger att dem aldrig skulle kunna ha en äkta päls att det är äckligt att ha ett dött djur på sig. Men sen har dem en fuskpäls på sig.....är det inte dubbelmoral eller har ja helt fel????? Själv så tycker jag inte det är fel med päls älskar det äkta eller fusk spelar ingen roll. Själv har jag ingen men vill gärna ha. Dem finns ju redan som jackor, västar m.m. så varför inte använda dem?? Det är mer djurplågeri att släppa ut minkarna dem klarar sig inte i det fria och dör direkt. Nu kommer jag kanske få massa påhopp från djurvänner och djuraktivister som säger att jag inte älskar djur men då har ni fel. Jag är en äkta djurvän har haft sköthäst från när jag var 15 - 22 innan dess så red jag på ridskola från 7 årsålder.
Men om man ser från grotttiden...där jagade vi djuren dödade dem och gjorde kläder av skinnet..visst är lite annurlunda nu idag men i det stora hela är det ju samma sak. Vi är rovdjur!



Love fur and I stand for it!

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Skillnaden på grottiden o nu är att då man dödade ett djur så tog man till vara på allting med djuret.

Jag har inte heller något emot päls, den äkta varan. Tycker det är det varmaste som finns o dessutom är det riktigt snyggt tycker jag! Har både en kappa o en jacka. Skulle aldrig sätta på mig en fejk.

2010-02-25 @ 21:09:15

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0