Kom och tänka på



Började tänka på efter jag läst samhällsläxan om Sveriges utrikeshandel på 150 år, det var ett riktigt intressant kapitell. =). Satt och läste det högt för mig själv i mitt rum men det är ett sätt som funkar för mig och jag läser bättre då och det kommer in i huvudet bättre.

Vi håller på att koll på en film på samhällen som Kockums kranen som fanns i malmö innan. Ska se klart den imorgon. Det var ett ledmärke för malmö i många många år.
Men nu har vi ju sedan några år tillbaka fått ett nytt...det är ju Turning Torso ett så sjukt raffigt bygge som ligger i västra hamnen Bo01 ett rikigt fint område i malmö ett inneställe. Där kan man på sommaren ligga på ett trädäck och sola och äta massa go italienskglass från en glassbar som finns på en hörna. Längtar till sommaren när det blir massa besök i västra hamnen, minns i somras när jag var med caroline och josef när han hade sina 2 kusiner från Ungern på besök så gick vi i västra hamnen och åt glass =) mummms och sen åkte vi hem till Josefs föräldrar och åt middag och hade trevligt.



bilderna är från google.se

Kommentarer

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0