Tivoli i köpenhamn med Linda=)

Imorse strax innan 10 tiden så tog iv bussen till svågertorp för att sedan ta tåget till köpenhamn. Vi skulle ju gå på tivoli=) Såå roligt. Vi fixade till oss för att vi skulle vara så snygga som möjligt. Vi var inne i köpenhamn 10.40 ungefär och då satte vi oss på ett fik och tog något att dricka innan vi skulle gå til tivolit för det öppnade inte förrän 11=) När vi gick dit och skulle betala inträde och åkpass så trodde vi att det skulle kosta sådär 400 kr men vi fick en chock när hon sa 171 kr vi svenskar fick rabatt för nu när kursen är som den är. Så vi blev sååå glada haha

Från 11.30 när dem öppnade alla karusellerna så började vi åka, blev dem 2 bergodahlbanorna och sen lite barnkaruseller haha men det är kul. Efter att vi åkt en massa och ätit och fikat så var klockan 15 och vi tänkte att vi skule ta en sista tur på The Demon;) som var våran favvo och sen att vi skulle dra hemmåt till Sweden;)

Men inte åkte vi direkt hem vi gick lite på ströget för jag visste inte vad jag skulle ha på mig ikväll så jag köpte ett linne som jag kunde ha till min parlettkjol =) Så vi får se vad det blir för något snyggt ikväll.

När vi komfram till stationen så skulle tåget gå om bara 5 min sådant flyt men vi fick vänta 15 min för det var försenat....blääää. 17.08 var vi på svågertorp och vi tog bussen hem till linda strax efter.

Nu sitter jag vid lindas dator och skriver här, linda själv lagar maten :) mumsigt det ska bli det luktar såå gott. Och snart kommer nog lindas kompis Lollo det ska bli kul att träffa henne äntligen man har ju härt så mycket=)





Kommentarer

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0