Ta hand om Sverige..



Jag tycker det  är så tråkigt när man ser allt skräp på gatorna...det finns ju papperskorgar!? Eller har jag fel? Denna bilden tog jag på drive in på Birger King i Höllviken när jag var påväg till jobb en dag denna veckan. Så svårt kan det ju inte vara att slänga sina saker? Det låg kvitton från olika ställen..man kan ju om man inte hittar papperskorg ta med det hem och kasta det hemma för vem vill egentligen förstöra Sverige / Planeten?? Ingen men ändå fortsätter vi att göra det.
Det är så små sakar man kan göra för att göra det lättare. =)

Tips:
Källsortera
Panta flaskor och burkar
Lämna flaskor på glas återvinning
Om man tuggar på ett tuggummi i stan och vill spotta ut det..ta ett gammal kvitto från väskan och lägg det sen i papperskorgen som sedan dyker upp.

Kommentarer

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0