Diagos Mördad



Igår kväll läste jag ut boken som jag pratat om lite då och då..känns riktigt tråkigt att vara klar med den har ju verklgien fastnat för den, men kommer nog vilja läsa fler böcker av Peter Gissy som skrev denna han skriver riktgt bra tycker ja, han passar mig i sitt skrivande.

Första mordet sker en stromig natt i centrala Göteborg, en ung kvinna faller offer för en brutal knivmördare. Det andra mordet inträffar i ett soprum. Allmänhetern blir alltmer uppskärrad och kräver resultat. Men gärningsmannen går fri på gatorna samtidigt som polisen står maktlös. Och mitt under polisens utredning händer det som alla har fruktat......ytterligare än kvinna knivhuggs till döds.....


Akutläkare Robert Krüger på Sahlgrenska sjukhuset, nyligen hemkommen från en tjänst för "läkare utan gränser" i Somalia, blir oförskyllt indragen i polisjakten.
robert inleder motvilligt ett samarbete med kriminalinspektör Mia Baltzarsdotter vid Göteborgspolisen för att hjälpa till att ringa in förövaren. allt ser ut att lyckas. Då inträffar något de inte räknat med.......

Betyg:




Bilderna är från google.se


 

Kommentarer

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0