Hästarna i mitt liv

Jag kollade igenom mina bilder som jag har på ett usb - minne. Hittade mina bilder från stalltiden:( är såå sorligt att kolla på den ja saknade det så oerhört mycket, men om jag skulle börja rida igen skulle det inte bli som det var innan för då var det något speciellt i stallet. Kommer ihåg min första konakt med hästar jag var 7 år och började på Klagshamns Ridskola, var egentligen inte meningen att jag skulle börja så tidigt men min stora syster började då hon var 10 och jag tjatade och tjatade på mamma och pappa och till slut så gick mamma och frågade ridskolan om jag var för ung men det var ja inte så jag fick börja direkt..det var den lyckligaste tiden i mitt liv kommer ja ihåg=).

Jag tyckte det var så himla kul, jag och syrran red där tills jag gick i 4 tror ja sen flyttade vi till en annan ridskola Lillagen i Höllviken. Men när jag började 9an eller var det 8an jag slutade och började istället FCR (det är ett privat stall) och där började jag sköta en häst som hette Malou det var en korsning mellan arab och något..hehe..hon var redan då 19 år men hade ett temperament som en 5åring men det var araben i henne som höll henne ung så länge. Henne tog jag hand om till kanske lite in i gymnasiet sen blev det en tvist mellan mig och ägaren så jag fick sluta.

Men jag var inte utan sköthäst länge, fick konakt med en som hette Mia och hon hade en häst (hon ägde den inte en hon som ägde den red den aldirg hon hade en annan häst) och hon behöver hjälp med sin underbart vackra häst Chagent eller chaggybaby som hon kallade honom. Så det tog inte lång tid innan jag började på honom. Med honom fick jag en massa roliga och jobbiga och även otäcka turer. Men somsagt mest underbara...det är så jag vill minnas honom. Han avlivades tror det var 2003 eller 2004 jag minns inte men det vad under slutet av gymnasiet vet jag iallafall. Men då hade jag inte sätt honom på ett år för han had bott på en gård för att må bättre.

Då efter chagent så hittade jag ännu en ny sköthäst och det var en som hette Diego han var också en underbar häst men han var ju lite tråkig för han fick man inte jobba med..han fick inte få på tygeln men det struntade jag i för han kunde ju inte ha huvudet rakt upp för då blir ju hästen mye starkare direkt för då har man absolut ingen chans att göra något eller jo visst det har man men det är ju svårare om hästen skenar iväg. Men han var en mysig och rolig häst och jag är glad att jag började på honom men tog inte hand om honom så länge slutade sommaren 2004.

Men slut var det inte nejdå..jag hade hittat en man som hette Jan som hade 2 hopphästar som han behövede hjälp med och jag nappade direkt. Så underbart fina hästar, Coram och Ufo hette dem tihi. När det blev höst och jag fick reda på att jag skulle till england nösta år sa han att kalrt ska du det jättekul för dig han frågade då även om jag hade en kompis som sökte skötare och det visste jag direkt...Nicki=) Så hon började sköta dem när jag drog til england i slutet av feb 2005. När jag kom tillbaka därifrån så var hon fortfrande kvar där och jag var välkommen tillbaka=) Så då var vi båda där och kunde ha varsin häst kunde ju inte vara bättre ju. Och vi hände med på alla tävlingarna och träningar var en sjukt rolig tid. Hösten 2006 flyttade jag tll oskarshamn för att läsa textil och då fick jag sluta ju att ta hand om dem:( Men när jag var nere så om jag hade lite tid över så tog jag en tur.

Bilder på dem kommer inom kort=)

Kommentarer

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0