Har ätit så sjukt gå Gi-pizza


Idag har jag lagat en så sjukt god Gi-pizza hittade receptet på recept.nu

Ingredienser:

Tomatsås
1st brk krossade tomater
2msk tomat puré
1krm malen svartpeppar
Salt och malen vitpettar
1st vitlöksklyfta

Deg

3dl vatten
0,5 pkt jäst (25g)
2tsk salt
3dl dinkelmjöl
3dl fulkornsmjöl med dinkel

Fyllning
150g kyckling
Tomatsås
Skivad mozzarella
Riven parmesan
Pinjenötter
Rucula

  1. Blanda mjöl och salt
  2. Måtta upp hälten av det ljumna vattnet i en bunke och smula jästen. Rör om tills jästen har löst sig. Häll i resten av vattnet.
  3. Tillsätt mjölet lite i taget
  4. Arbeta degen 5 min i maskin 10 min förhand
  5. Tillsätt ev mer mjöl låt jäsa 30 min
  6. Värm ugn 250-275 grader
  7. Laga tomatsåsen genom att hälla i krossadetomater i en kastrull och koka upp krydda med tomatpure, salt och peppar.
  8. Låt den sjuda på svag värme i sådär 20 min pressa då i vitlök och rör om
  9. Skiva kycklingen, riv/skiva osten
  10. Knåda degen lätt kavla ut den direkt på papper och lätt på plåt
  11. Bred på tomatsås, strö på kycklign, pinjenötter och ost
  12. Grädda i mitten 7-10 min Pizzan ska "bubbla"
  13. Strö på rucula och ev oregano
  14. Servera:D
Smaklig måltid

Kommentarer

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0