Ärlighet vara längst heter det ju.....

Man brukar ju säga så att ärlighet vara längst men är det verkligen så? Jag själv är en person som tycker det är verkligen viktigt att vara det men har fått ås mycket skit pga att jag gjort det:( och det är ju inte alls kul när man bara bryr sig om människan ifråga.

På  Wikipedia står det att ärlighet är en personlig egenskap. En ärlig person är en person med en stark benägenhet att berätta sanningen. Ärlighet betraktas av många som en moraliskt eftertraktansvärd egenskap.

Men är det verkligen så? Känns ju inte så när man blir kallad massa dumma ord när man bara är snäll, speciellt när dem frågar om ens åsikt! Jag har börjat fundera väldigt mycket på sistone på just ärlighet. För kanske 1,5 årsedan så berättade en då väldigt nära vän för mig om en nyhet för henne blev jätteglad för henne men även samtidigt var jag frågande om det verkligen var detta hon ville...hon var ju bara 18 snart 19 år. Då började jag få massa svorord efter mig från henne och hennes (som var även mina vänner) mådde då skitdåligt själv men som tur var var det i slutet på den skoltiden så jag flyttade kanske 1,5 månader efter det bröt ut. Nu har jag inte hört något från henne hon måste ju förstå att jag bara ville henne väl, nu sitter hon där och har säkert massa problem som kommit pga detta beslut hon tog.
Jag har alltid blivit uppfostrad så att vara ärlig och säga vad man tycker, var ju såklart inte lika lätt när man var liten men ju mer jag växte upp ju mer självständig och ärligare blev jag. Undrar ibland om jag inte ska bara ljuga istället så får man inte massa skit efter sig....???...Men det kommer jag inte börja med dem personerna som inte klarar av den inlindade sanning jag säger behöver jag inte dem personerna i mitt liv.

Men tydligen i dagens samhälle ska man vara en flaskperson och dra alla medhårs, och sånt jävla skit vill ja inte hålla på med. Jag kör mitt race så kan dem som vill hålla på med dem andra fasonerna göra det.

När nu är det dags att lägga sig måste upp och plugga imorgon :D WIEEEEE jättekul hahahah

Kommentarer

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0