Faktauppsatts

På samhällen nu så håller vi i B på att skriva en faktauppsats om vad som helst det är för att vi ska öva oss på att skriva inför universitetet. Jag och Rebecka skriver om miljön det är riktigt intressant. =) Vi var förra veckan på Ludvika kommuns folkets hus och snackade med en miljösnubbe och fick massa svar på våra konstiga frågor. Vi ska jobba på så vi kan bli klara nästa vecka skulle vara såååå skönt.

Nu sitter jag på bibblan och har valt för en stund sedan vilken novell jag vill läsa på svenskan imorgon, det är från en samlingnoveller från Sydafrika. Den som har skrivit den heter Sandile Dikeni  och novellen heter Gropig Landning.
Har även börjat läsa en ny bok En shopoholic får en syster av Sophie Kinsella. Räknade ut att om jag läser ett kapitell varje dag nu så blri jag klar den 29 maj hehe:P men ibland kan det nog bli mer än ett kapitel;) Ska försöka läsa ett till idag. Den är riktigt bra hon skriver så verkligt att man kommer in i boken direkt och känner sig delaktig på något sätt. Den är 4:e boken i serien om henne. Ska skriva lite recension om alla böckerna hade jag tänkt hehe=) Rekomenderar dem verkligen till alla...kanske mest tjejer. Men man behöver ju inte älska mode och kläder som jag.

Snart är det mat undrar vad det blir för något gott idag...


Kommentarer

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0