Kreta 2008

Nu har man kommit hem från värmen och jag tänkte nu redogöra vad vi gjorde under våran vecka på Kreta.

Lördagen den 14 juni kl 17.20 cirka kom jag och mamma fram till Sturup och där mötte vi upp Caroline, Linda och Louise. Mamma sa hejdå och åkte hem till falsterbo. Vi tjejer ställde oss i den låååånga incheckningskön men tillslut blev det våran tur och vi fick våra bagage incheckade och våra biljetter i handen. Vi gick sedan omkring och tramsade oss på flygplatsen....inte ovanligt:P haha. När kl blev 19.30 så fick vi gå ombord plandet och det bar iväg mot Kreta:)
På planet så köpte vi 2 paketpris med 2 småflaskor champange och 2 chipspåsar i var som vi delade på och vi firade att nu har vi semester:D Vi var nog dem som förde mest liv på resan haha..vi sjöng och stojade.
När vi kom fram till kreta fick vi reda på vilken buss som vi skulle ta för att komma till vårat hotell. Vi visste ju inte vad för slahgs hotell vi skulle hamna på. Vi satte oss på buss nr 1 och efter ensädär 10 min introduktion snackning av en dansk tjej om kreta så körde bussen. Efter ytterligare 35 min cirka så var vi framme vid vårat hotell och det såg helt okej ut..Akiotion hette det. Vi lade oss nästan direkt för vi var så himla trötta.

Söndagen den 15 juni vi gick upp vid kanske 10 tiden och åt frukost på min och Lollos balkong för vi hade utsikt till havet. Sååå himla underbart. Sen skyndade vi oss för att lägga oss vid stranden..(vi hade även pool på hotellet) Hela dagen låg vi och stekte i solen och badade i det salta vattnet. =) När klockan var sådär 17 kanske så gick vi upp och duschade och fixade oss för kvällen. Vi skulle ut och röja lite hehe..Blev en rolig kväll!

Måndagen den 16 juni
vi åt frukost som vanligt på våran ballkong sedan så gick vi och la oss vid poolen istället för där slapp vi betala 6 euro för 2 solstolar o en parasoll...Man måste ju spara lite på pengarna ju. =) Jag köpte även The Hulk (en illgrön badleksak). Vi gick sedan på sen eftermiddag in till Platanias (tror det stavas så) och gick omkring i affärer köpte ett sjukt snyggt halsband som var bara jag;) En sko var det som hände i en kedja haha. Sen gick vi på restaurange och åt god middag. Sen gick vi till Spendid (som vi var dagen innan och dansade) det var kariokie så vi sjöng lite men jag och linda gick hem nästan direkt vi var båda trötta och hade ingen lust att vara där. Men carro och lollo stannade kvar. När jag och linda kom hem så gick vi ner till stranden och satte oss på varsin solstol och snackade en massa det var sjukt mysigt.

Tisdagen den 17 juni
vi åt somvanligt frukost på våran ballkong vid sådär 10tiden och sen så gick vi till poolen igen. Vi började snacka med några svenskar vid poolen. En pappa som hette Jim som var där med sin son Rasmus 7 år..Dem hade även med sig Jims mamma. Dem var rikgit trevliga och vi snackade en massa. Jag skrev även mina kort till Sverige. =) Vid 15 tiden så gick vi och duschade och fixade oss..vi skulle åka till Chania. Vid 16.30 så tog vi bussen in till Chania. Var roligt att se något annat. Där strosade vi omkring och gick längs hamnen och marknaden. Köpte ett halsband med mitt namn på grekiska. Vi åt middag på en mysig restaurange men dem hade inte så jättebra service...När vi kom tillbaka till hotellet så gick vi till en pub som låg nära där vi bodde och tog oss en drink, sen gick vi tillbaka till hotellet och satte oss vid poolen och badade fötterna. =)

Onsdagen den 18 juni
efter frukosten så gick vi till poolen somvanligt och solade och badade =). När vi badade i havet så gick carro till ett ställe där man kunde åka ut på båttur. Hon kom tillbaka och det kostade 5 euro per person och man skulle vara ute ett par timmar. Vi tyckte det var en bra idé och frågade även dem trevliga svenskarna:) Så kl 14 så åkte vi på båttur runt en ö/berg och sen ankrade vi och snorklade/badade. Efter att man kommit hem så åt vi sen lunch tillsammans och sen badade vi en stund. Vid 7 tiden så fixade vi oss iordning för fotbollskvällen på Splendid. Men somsagt vi blev lite sena:P haha...vi skulle ju förfesta lite innan ju..Där träffade vi våra kära vänner och satt med dem under hela matchen..lilla rasmus somande..inte konstigt det var ju ingen bra match..Sen när matchen var slut gick dem och vi fortsatte festandet. Under kvällen träffade vi 2 tjejer från Ludvika/dalarna. När vi kom hem på natten så tog vi ett nattbad:)

Torsdagen den 19 juni var som alla andra dagar:P hehe först frukost på ballkongen sen ut till poolen och sola och bada. Vi låg där hela dagen till sådär. Vi bjöd våra vänner på lunch på våran ena ballkong:) Sen på kvällen så hade vi spa-kväll had ansiktsmask och fotskrubb..När vi var klara så gick vi på restaurange Mistos som låg granne med hotellet.

Fredagen den 20 juni (midsommarafton) Vi badade som vanligt i poolen och även havet...vi hade även massa lekar haha..vi skulle gå ner varandra från alla badleksaker..så sjukt kul..men inte så kul om man ligger och läser i solstolen så kommer det en karl och lyfter en och hoppar i vattnet med en hahaha...menmen somsagt man får allt tåla allt sånt. Vid halv 18 tiden så gick vi ut i stan en snabbis och handlade lite presenter och sen för kvällen, som snacks, sprit mm..Halv 8 skulle liksom Jim, AnnLouise och Rasmus komma över till oss. Vid 22 tiden så gick vi alla mot platanias men dem svängde av och skulle till lekplatsen (där rasmus kunde köra elbil..) Vi önskade varandra glad midsommar och vi drog vidare in mot nattlivet haha...kvällen och natten blev sjukt bra. Vi var först på spendid men där var tråkigt för det var fotboll så dte var inget hålligång så vi drog till ett annat ställe i närheten..carro och linda gick hem vid 3 halv 4 tiden medans jag och lollo drog hem när pubben stängde vid 7 tiden:P haha..

Lördagen den 21 juni somsagt jag och lollo kom ju hem väldigt sent men vi var tvugna att gå upp halv 12 :P haha för vi skulle lämna rummet kl 12..vi slängde in alla våra grejor in i carro och lindas rum för det hade vi betalat att ha till halv 8. Till sådär 16 så var vi vid poolen och hade det göttans. Sen packade vi och duschade. Halv 8 så checkade vi ut från vårt rum och gick på restaurange med våra vänner på den underbart mysiga restaurangen Mistos. 21.40 (kreta tid svensk tid 20.40) kom våran buss och hämtade oss för att köra till flygplatsen. Vi var där vid kanske 23 tiden (kreta tid) eller tidigare..minns inte. Planet gick 01.10 (kreta tid). På flygplatsen så spelade vi Uno var rikigt kul hehe.:) På planet så sov jag och lollo nästintill hela resan..dem andra vet ja inte. Carro hade problem med öronen så hon sov nog inte. 03.25 (svensk tid) var vi på sturup det tog lååång tid innan vi fick våra väskor sen när iv fick sa vi alla hejdå till varndra..och tackadde för en trevlgi vecka med våra nyfynna vänner.

Nu laddar vi upp för nästa resa haha!!