Del 2 - högstadiet


Nu hoppar jag till jag gick i sexan..då hade jag en bästa kompis som hette vi kallar henne A vi hade det jättebra men när hennes familj flyttade in till malmö och då slutade i vår klass så flöt vår venskap ut visst malmö e inte långt bort men blev så ändå väldigt tråkigt men så blev det.
Så när jag började 7an så började mitt helvete hela högstadiet...tjejerna i klassen började frysa ut mig, slutade snacka med mig..en anledning som jag kunnat komma på är att jag inte var som alla dem andra...jag sminkade mig inte, jag gick inte på fester. Var somsagt med andra ord "tråkig".  När jag tillexempel kom in i matsalen och skulle hitta en plats, ja satte mig vid några klasskompisar (tjejer) när jag hade satt mig så reste dem sig och gick och satte sig vid ett annat bord. Hur tror ni hur jag kände mig när ni gjorde det nämner inga namn men ni vet vilka ni är. Så tillslut så satte jag mig altldi vid ett egetbord och åt själv. Var också i omklädnigsrummet på gympan s snackade 2 tjejer skit om mig och jag sa HALLÅ! jag står faktist här jag hör vad ni säger...de sa då va hon står där haha och skojade bort det. Under de tre åren så var dem enda vänner ja hade i skolan var mina lärare och mig själv. Mitt självförtroende gick i botten, den som jag snackade med och hjälpte mig ur det var min hjälplärare (gick liksom hos stödlärare som bara hade kansek max 6 elever så man fick ne massa hjälp). En morgon så vägrade jag tillochmed gå till skolan sa att jag orkar inte med dem, min mamma ringde min lärare och berättade varför jag inte gick till skolan. Hon gick in till min klass när dem hade SO, hon tog ut alla tjejerna och snackade me dem om varför jag inte var i skolan. Men det kanske inte var så smart drag alltid...för när ja kom tillbaka så började alla snacka med mig och frågade och hoppade på mig, vad har jag gjort, jag har väl inte gjort något?....jag som var såå blyg och nedtryckt sa nädå...När det var dags att välja gymnasieutbildning och skola så ville jag inte gå i en viss skola som många av mina klasskompisar skull gå på ville börja om på en ny kula...därför sökte jag till trelleborg och gick handels. Var det bästa beslutet jag kunde ta, var så glad när jag slutade nian.

Har ni sätt Linking parks - Numb? När jag såg den videon några gånger i tyskland i helgen så kunde jag känna igen mig hos hon tjejen..inte helt men endel.

Kommentarer
Postat av: Elin

åh vad spännande.. :)

2008-01-17 @ 08:18:21
URL: http://prinsipesans.blogg.se

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0