PDOL

Nu har man kommit hem från piteå sen i tisdags kväll, visst  det är skönt att komma hem men också även jobbigt för då kommer ju allt jobb tillbaka...
Men åter till min vecka i Piteå=) Det var en rikkgt rolig och minnesvärld vecka.
Jag kom upp på tisdagen. När jag äntligen kom fram till mormor o morfar så var det dags för middag vi åt kött och potatis=) det var rikigt mumsigt. Sen strax innan 20 så kom Gudrun för att hämta mig för jag skulle till dem och kolla på allsången..var trevlig att träffa moster gudrun, morbror kalle o kusinerna viktor och martin.

onsdagen träffade jag gudrun och vi åkte in till stan för jag skulle till systemet och sen köpte vi glass och satt utanför småstaden och åt den=) riktigt mumsigt. Nicki och david kom förbi när vi satt där och satte sig ner en stund vi snackade en massa och det var trevligt. Vi gick sedan till sytemet för att handla. På kvällen var det släktkalas hos stig och ingela för kent han fyllde 23 dagen därpå.

torsdagen så träffade jag nicki inne i stan (cykla in från nötön...cirka 7km)  tog inte så lång tid sådär 15 min. Vi gick då och la oss på gräset vid en liten stand vid norrehamn. Var helt underbart=) Efter en härlig eftermiddag solande och gående på stan cyklade jag hem och då var det nästan dags för middag och sedan fick jag skjuts in till storgatan av morfar för jag skulle till PDOL (pite dansar och ler9 på kvällen med nicki och david. Först drog vi till en av davids kompisar vid 11 tiden så åkte vi in till festivalen. Vi var på kittelfjäl (ett öl - tält). Det blev en rolig och galen kväll och natt =)

fredagen tog jag det väldigt lugnt, var mest på bryggan och solade=) Kan ju inte vara bättre ju. På kvällen så var det dags för en lugn kväll på festivalen, vi gick runt och lyssnade lite och satt på ett fik.


Lördagen tog jag det lugnt till sådär halv 3 var med mormor o morfar bara och hade det gött i solen. Sen blev jag skjutsad till storgatan för jag skulle träffa nicki och vi skulle vara tills vi skulle ut;) Vi satt på altanen och solade och snackade. Vi gick sedan till "matkronan" och köpte lite solgodis och cola. Vid 19 tiden gick vi till området för att åta middag vi hade redan då bytt om för kvällen men skulle gå tillbaka igen för att förfesta innan ju. När vi satt oh åt på korkodilen så gick Robin förbi (Jimmy och kents o johans kusin). jag ropade och han kom till mig och vi snackade lite.
Vi gick sedan tillbaka när vi ätit öppnade vinet och började dricka haha..
Vid tiotiden så gick vi tillbaka. Blev ju såklart kittelfjäl:P hehe Vilken rolig kväll haha

Söndag var jag på bio med Gudrun vi såg Mamma mia den var rikgit bra såå underbar musiken är fick hålla för munnen så jag inte skulle börja sjunga själv.

Måndag på kvällen åt jag middag hos stig och ingela och var där på kvällen. var rikgit trevligt. Vi snackade och sen satte vi på deras bröllopsvideo från sådär 1993 eller 1994 var rikit kul att se:) Man var ju inte så gammal:P hehe..så söta man var..

Tisdag gjorde jag inte så mycket åkte med flygtaxi redan halv 3..så då var semestern slut...

Hoppas komma tibax snart=)
Saknar er redan alla





Kommentarer

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0